Mindenki játszik! - ez volt a fő irányvonala az E-sport szakmai konferencia második napjának

 

Újabb oldaláról mutatta be az E-sport lehetőségeit az első alkalommal megrendezett PE-ZEK E-sport Szakmai Napok programsorozat.

A hazai E-sport helyzetéről Biró Balázs, HUNESZ elnöke tartott prezentációt, melyben megismerhette a hallgatóság, hogy globálisan és hazai viszonylatban milyen arányban van jelen a "gaming", a játék az emberek életében. Magyarországon is sokan, sokféleképpen játszanak, de egyesületi szinten egyenlőre még csak 41 közösség tagja a honi szövetségnek. Többségében online közösségek formálódtak az elmúlt időszakban, amelyeket szeretne a szövetség egyesületi, szakosztályi szintre terelni.

 

IMG_0913.jpg

 

A folytatásban egy hibrid honvédelmi verseny szoftver működését mutatta be Sághegyi Attila alezredes, a Megyei Védelmi Bizottság honvédelmi referense.

Elhangzott, hogy az E-sport és a hagyományos sport ötvöződik a Hibrid honvédelmi versenyben, melyet 2019-ben rendeztek meg legutóbb. Kiemelte, hogy a Magyar Honvédségnek napjainkban nagy kihívást jelent az utánpótlás biztosítása, így ennek a versenynek kiemelt szerepe van a toborzásban, mivel a fiatalok körében népszerű E-sportokon keresztül találja meg az utat a honvédelem a fiatal érdeklődőkhöz. 

Lukácsy Gábor, a Real Drone Simulator fejlesztője kizökkentett minket a konfortzónánkból, hiszen a napjainkban oly népszerű dróntechnológiáról beszélt. Elhangzott, hogy a Real Drone Simulator azzal a céllal készül, hogy a szórakoztatás mellett az érdeklődők meg tudjátok ismerni a különböző drónok irányítását úgy, hogy eközben ne törjék össze a saját gépeiket, vagy ne veszélyeztessenek másokat. A játék karrier módon fog alapulni és virtuális pénz gyűjtögetéséből lehet majd drónokat, alkatrészeket rendelni, majd virtuálisan építeni, karbantartani és repülni velük.

A látványos bemutatót követően az E-sport és az élsport kapcsolódásáról hallhattak beszélgetést az érdeklődők Baki Gergellyel, a Zalakerámia ZTE KK kosárlabda csapatának másodedzőjével, valamint Czukor Bencével, a ZTE NKK női kosárlabda együttesének vezetőedzőjével.

Kutyej Dániel, a Békéscsabai E-sport Egyesület alelnöke a Videójátékos Kompetencia (Vaják) mérésről tartott előadást, ami egy edukációs aktivtitás, elsősorban videójátékosoknak és E-sportolóknak. Azt hivatott megmutatni, hogy a játékosok hogyan teljesítenek, illetve, hogy megvannak-e a képességeik ahhoz, hogy adott játéktípusokban eredményes játékos válhasson belőlük.

 

IMG_1025.jpg

 

Versenyzünk egymással, ugyanakkor együtt - ez volt a fő gondolata Szabella Olivérnek, az Illés Akadémia Spirit vezetőjének. Felvázolta, hogy 2017 óta miképpen épült fel a Spirit Esports, majd hogyan fejlődött tovább és hogyan vált 2020-ban Illés Akadémia Spiritté, ami elhozta az E-sport egyesület életében a profi körülményeket.

Szabella Olivér párhuzamot vont a labdarúgás és az E-sport utánpótlás-nevelési között, illetve beszélt a szülői edukáció fontosságáról, a viselkedés tanításáról – online és offline térben is, és kihangsúlyozta a példamutatás fontosságát. Beszélt a karrierút lehetőségéről, a tehetség korai felismeréséről, továbbá a social media használatának oktatásáról.

A kétnapos konferencia egy történelmi FIFA 22-es E-sport összecsapással zárult, hiszen hivatalos rendezvényen először mérkőzött meg egymással Zalaegerszeg és Szombathely E-sport versenyzője. A ZTE FC E-sport szakosztályát Garaba Roland –E-sport vezető és Kalauz László E -sport játékos képviselte, míg az Illés Akadémia Spirit színeiben Kelemen Bertold E-sport játékos játszott.