OKTATÁSMÓDSZERTANI INNOVÁCIÓ - ÚJ FELSŐOKTATÁSI KALAND VESZI KEZDETÉT!
A hagyományos előadás-gyakorlat típusú oktatás már a múlté.
Vágj bele velünk egy igazán új felsőoktatási kalandba!
MIBEN MÁS EZ A KÉPZÉSI FORMA?
Új projekt alapú oktatás
Valós problémákra épülő feladatok megoldása
A hallgató projekten belül fog dolgozni, akárcsak a való életben
Gyakorlati tudásra tehet szert a hallgató
Munkatapasztalatot szerez és megtanul csapatban dolgozni
Egyéni tanulás és felelősség, saját időmenedzsment kialakítása
Folyamatos visszajelzés a teljesítményről és monitorozás
AZ ÚJ OKTATÁSMÓDSZERTAN CÉLJA
1. Az egyéni igényekhez szabni a tanulást
2. A tanulást motivációt adó élménnyé változtatni
3. A tanulást közösségi tevékenységgé alakítani
4. A tanulást egy előreláthatatlan jövő szempontjából is relevánssá tenni
A hallgatói és munkaerőpiaci elvárások megváltoztak, ezért az alábbi szempontok mentén szükséges újra „feltalálnunk” a felsőoktatási tanítás-tanulási folyamatot. A fejlesztés lényege egy oktatásmódszertani átalakulás az oktatás formájában. Célunk a hallgatói tanulás „mélyítése”, vagyis a hallgató eljuttatása az emlékezés és a megértés szintjéről az alkotásig.
A HALLGATÓ
ALKOT - A hallgató képes egy funkcionális egységet képezni az elemekből, új produktumot vagy véleményt tud formálni: összegyűjtés, létrehozás, szerkesztés, tervezés, fejlesztés, szövegezés, újrarendezés, újraírás, szervezés, kidolgozás
ÉRTÉKEL - A hallgató képes megítélni és igazolni döntéseit: értékelés, érvelés, védelem, bírálat, kiválasztás, támogatás, vita, mérés, kiválasztás, tesztelés, megerősítés
ELEMEZ - A hallgató különbséget tud tenni részek, egységek között, képes felmérni, hogy hogyan kapcsolódnak egymáshoz, a teljes struktúrához és célhoz: összehasonlítás, összekapcsol, kritizál, különbséget tesz, elkülönítés, kérdezés, osztályozás, különbségtétel, kísérletezés
ALKALMAZ - A hallgató új módon tudja használni az információt: demonstrálás, dramatizálás, interpretáció, megoldás, használat, illusztrálás, átalakítás, megvitatás, előkészítés
MEGÉRT - A hallgató értelmet tud társítani a hallott, írott és grafikus üzenetekhez: értelmezés, példázat, csoportosítás, összegzés, következtetés, összehasonlítás, magyarázat, parafázis, megvitatás
EMLÉKSZIK - A hallgatók képesek felismerni és felidézni a releváns tudást hosszútávú memóriájukból: definiálás, duplikálás, listázás, memorizálás, megismétlés