Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központ

Forradalmasítja a marketinget a mesterséges intelligencia - Wolf Gábor előadása

Forradalmasítja a marketinget a mesterséges intelligencia

A Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara és a Europe Direct Zala szervezésében Wolf Gábort, a Marketing Commando alapítóját, marketing tanácsadót láthattuk vendégül Kampuszunkon, aki „Forradalmasítsd a marketingedet az A.I. erejével” címmel tartott előadást az Infocentrum Nagytermében. 

 

IMG_8045_copy.jpg

Fotó: Jóna István

A téma aktualitálást mutatja, hogy nap, mint nap szembesülünk azzal, hogy mire is képes a mesterséges intelligencia, illetve hogy miként is alkalmazható hatékonyan az A.I. akár a mindennapi marketingben.  Erre a kérdéskörre próbált választ adni a hallgatóságnak Wolf Gábor.

- Az utóbbi pár hónapban volt alkalmam kísérletezni a mesterséges intelligencia adta lehetőségekkel. Érdekes, hogy régen arra számítottunk, hogy majd a szoftverek és a mesterséges intelligencia az ismétlődő munkákat fogja kivenni a kezünkből, de helyette egy pont olyan kreatív munkakört és területet is képes részben befolyásolni, mint a marketing. A teljes stratégia elkészítésétől és a piackutatástól kezdve a social media tartalomkészítésen át, a reklámanyagok és fotók elkészítéséig rengeteg  munkafolyamat során használható. Olyan sok területen segít, hogy egyrészt a költséget is tudja drasztikusan csökkenteni, de ami talán még fontosabb, százszorosan hatékonyabbá teszi a marketingesek munkáját, tehát akinek eddig egy nap volt megírnia egy posztot, az most egy nap alatt megír százat.

Wolf Gábor már az előadás elején rávilágított a mesterséges intelligencia legnagyobb előnyére, miszerint hosszú távon biztos, hogy kevesebb hagyományos értelemben vett marketing munkára lesz szükség. Viszont rövidtávon az A.I. nem elveszi a marketingesek munkáját, hanem az A.I-t használó marketingesek veszik el az A.I-t nem használó marketingeseknek a munkáját.