Mentorképzés, avagy kulcs a jövő sikeréhez
Mentorképzésen vettek részt a Pannon Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg oktatói, hogy még hatékonyabban tudják segíteni a Tudományos Diákköri Konferenciára (TDK) készülő mentorált hallgatók felkészülését és fejlődését.
Fotó: Jóna István
A tréningprogram elméleti és gyakorlati modulokból állt, amelyek mindegyike különböző mentori szerepeket vizsgált és fejlesztett. Az oktatóknak/mentoroknak Fehérné Fehér Piroska tanár, life-sport coach és viselkedésprofil tanácsadó tartott tréninget, melynek során gyakorlatokon keresztül vizsgálták, elemezték és értékelték a mentorok különböző feladatait és képességeit, a mentorálási folyamat során felmerülő esetleges kihívásokat.
- A Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központja kiemelt fontosságot tulajdonít a mentorképzésnek, hiszen ez a program a hallgatók személyes és szakmai fejlődésének alapköve. A mentorálás nem csupán az akadémiai támogatásról szól, hanem a diákok önbizalmának növeléséről, jövőképük kialakításáról és a munkaerőpiacra való felkészítésükről is gondoskodik.
A mentorképzés révén a hallgatók egyéni figyelmet kapnak, amely segíti őket abban, hogy könnyebben eligazodjanak az egyetemi élet kihívásai között és megtalálják a saját útjukat. Emellett a mentorok példát mutatnak, inspirálják a fiatalabb generációkat, és közvetlen kapcsolatot teremtenek az ipari partnerekkel, ami különösen fontos a gyakorlatorientált képzések szempontjából.
Fehérné Fehér Piroska elmondta továbbá, hogy a mentorképzés kulcsszerepet játszik abban, hogy az egyetem hallgatói ne csak a diploma megszerzésére koncentráljanak, hanem valódi szakmai sikereket érjenek el a jövőben is.
A tréningen a szituációs és prezentációs gyakorlatokon keresztül, a hatékony időbeosztással, időmenedzsmenttel is foglalkoztak.
A program a Pannon Egyetem Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg által elnyert a Kulturális és Innovációs Minisztérium által támogatott "A Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központ Gazdálkodási Kar hallgatóinak Tudományos Diákköri tevékenységre való felkészítésének támogatása" című projekthez (NTP-HHTDK-23-0058) kapcsolódóan valósult meg.