Pannon Egyetem Zalaegerszegi Egyetemi Központ

A könyvtár alapfeladata, hogy használóinak tájékozódását elősegítse. A tájékoztatási feladatokat a könyvtárban az olvasószolgálati munkatársak végzik. A könyvtárhasználók kérdései feltehetők szóban, e-mailben a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen vagy a +36(92)509-940 olvasószolgálati telefonszámon. Igény esetén online konzultáció kérhető munkatársainktól.

A tájékoztatás a következő célokat szolgálja:

- a könyvtárban való eligazodás, a használat átfogó elősegítése,
- valamely témakör, információ - meghatározott használati célhoz kapcsolódó - forrásainak felderítése (dokumentumok keresése),
- konkrét adatok keresése a forrásokból (dokumentumokból, adatbázisokból).

A tájékoztatás hatékonyságát jelentősen javítja, ha a tájékoztatást kérő személlyel tisztázott, hogy

  • mit és milyen mélységben szükséges megismernie (a keresett információ konkrétsága, a tárgyalásmód jellege és terjedelme, mi a felhasználási cél stb.), ehhez
  • milyen információhordozók használata jöhet szóba (pl. papír és/vagy digitális),
  • milyen nyelveken képes befogadni az információt (magyar vagy más nyelvek is),
  • mi a keresett információ időbeli érvényessége, milyen gyors az avulása (napok, hónapok, évek, vagy egy konkrét időszak, pl. 2015-től napjainkig),
  • milyen határidőre kell az igényelt információ (pl. szóba jöhet-e könyvtárközi kölcsönzés, vagy csak gyors online forrásgyűjtésre van lehetőség).

Ezeket a kérdéseket a tájékozódó és a tájékoztató munkatárs közötti konzultációnak kell feltárnia.